17 December 2016

DIY Christmas Cards inspiration


It is almost Christmas and all I see around me is excitement, I’m excited as well... but I don't go running all shops to find the perfect gifts for everybody. I love the Christmas season but not the christmas day!
I used to feel so lonely, even though I was with my aunt's family, it is different when you see everybody excited to spend that day with their family and to receive gifts, and you watch. I used to get something too but... it just never felt special. Once, I bought Christmas cards (20) and wrote a simple message to my classmates,... they were touched and surprised and it just made my day. If you are living away from family and could not spend the day with them try this! The secret is to give!

This year I made cards for my husband and my son... instead of buying cards you could also do something very simple, it is always best when handmade. Otherwise, There are businesses, which allows you to get photo cards and personalised messages and even more such as personalised mugs, calendars... these are little things you can always give without breaking the bank.

Basically Christmas day doesn't sound very exciting for me and the worst is that now I'm cool with it (I'm not sure if it is a good thing).
 I do spend Christmas day with family and I get to eat loads of good foods that I don't have to cook hihihi, and another thing I'm excited about is the 26th ...yes boxing day! Literally, I'm just waiting for the food and the next day :)

Anyway, I hope you on the other hand, can't wait for Christmas! What are you going to do on this Christmas day? What are you most excited about? The gifts? The foods? Or just to see your family? I would love to know! Until next time muahh xx




Bientôt Noël et il n’y a que de l’excitation partout où tu vas, je suis excitée aussi... mais je ne cours pas tous les magasins pour trouver les parfaits cadeaux pour tout le monde. j’aime la saison de Noel mais pas le jour de noel.
J'avais l'habitude de me sentir si seule, même si j'étais avec la famille de ma tante, c'est différent quand vous voyez tout le monde excité de passer cette journée avec leur famille et recevoir des cadeaux, et vous regardez. Je recevais quelque chose aussi, mais ... ce n’était jamais spécial pour moi. Une fois, j'ai acheté des cartes de Noël (20) et écrit un message simple à mes camarades de classe,... ils ont été touchés et surpris et ça a juste fait ma journée. Si vous vivez loin de la famille et ne pouvez pas passer la journée avec eux essayer cela! Le secret est de donner!

Cette année, j'ai fait des cartes pour mon mari et mon fils ... au lieu d'acheter des cartes, vous pouvez aussi faire quelque chose de très simple, il est toujours mieux quand c’est fait à la main. Sinon, il y a des entreprises, ce qui vous permet d'obtenir des cartes photo et des messages personnalisés et encore plus, par exemple des tasses personnalisées, calendriers ... ce sont des petites choses que vous pouvez toujours donner sans casser la banque.

Fondamentalement le jour de Noël ne semble pas aussi excitante pour moi et le pire est que maintenant sa me dérange pas du tout (je ne suis pas sûr si c'est une bonne chose).
Je passe le jour de Noël avec la famille et je mange beaucoup de bons plats que je n'ai pas à cuisiner hihihi, et une autre chose que j’aime est le 26 ... oui ‘boxing day’! Littéralement, j'attends juste la nourriture et le lendemain :)

Quoi qu'il en soit, j'espère que vous d'autre part, ne peut pas attendre Noël! Qu'allez-vous faire ce jour de Noël? Qu'est-ce qui vous passionne le plus? Les cadeaux? Les nourritures? Ou juste le faite de voir votre famille? J'aimerais bien savoir! A la prochaine muahh xx





What I used for my cards:
  • Scrapbook papers (one for the card and i used the other paper to cut out letters)
  • Scissors (saw-toothed for a zigzag pattern and a small one for general cuts) 
  • Buttons 
  • Fancy threads 
  • Fabric
  • Pen
  • All purpose adhesive
  • Hole punch

Ce que j'ai utilisé pour mes cartes:
  • Les papiers scrapbooking (un pour la carte et j'ai utilisé l'autre papier pour découper des lettres)
  • Ciseaux (à dent de scie pour un motif en zigzag et un petit pour les coupes générales)
  • Boutons
  • Fils de fantaisie
  • Tissu
  • Stylo
  •          Adhésif tout usage
  • Perforatrice


Share:

3 comments

© Mayite | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig